FORGOT YOUR DETAILS?

De ce MANAGED SERVICES?

Managed Services transforma IT-ul unei companii dintr-un domeniu greu de administrat si controlat intr-un mediu simplu, transferand responsabilitatea administrarii catre un furnizor specializat.

CE INSEAMNA

MANAGED SERVICES?

Managed Services este o activitate prin care anumite operatiuni de rutina din sfera IT-ului sunt incredintate unui contractor extern, denumit Managed Services Provider.

Acest provider isi asuma printr-un contract de servicii responsabilitatea administrarii, monitorizarii si functionarii in conditiile contractuale a operatiunilor/sistemelor incredintate, acestea ramanand pe toata perioada contractului in proprietatea clientului. Intr-o oarecare masura, se poate spune ca Managed Services acopera mentenanta sistemelor IT, dar termenul mentenanta limiteaza, totusi, gradul de acoperire al conceputului.

In categoria Managed Services intra: securitate, alerte, managementul upgrade-urilor sau al path-urilor, back-up, data recovery etc. pentru toate tipurile de sisteme si dispozitive: servere, laptop-uri, stocare, retele, aplicatii etc. Ideea de baza este ca, prin incredintarea acestor operatiuni unor terti, pe de o parte sa se poata accesa resurse cu un nivel ridicat de competenta si sa se poate reduce costurile, iar pe de alta, compania sa se poate concentra pe activitati mai relevante pentru business-ul desfasurat.

Plata Managed Services se face, in general, pe baza unui abonament, in functie de natura serviciilor contractate, a gradului de competenta, numar de echipamente, utilizatori etc. Un aspect important la nivel de costuri este si furnizarea de suport onsite, la sediul clientului.

SERVICII

Managed Services

poate acoperi intreg sistemul IT sau doar anumite zone, unde clientul se simte descoperit prin lipsa personalului necesar sau a competentelor.

Primul tip

managementul securitatii, al patch-urilor si update-urilor

Al doilea tip

backup si recuperare, intretinere de echipamente

Al treilea tip

monitorizare si instalari de aplicatii

CONCLUZII

DESPRE MANAGED SERVICES

Conceptul de managed services poate acoperi o gama larga de operatiuni IT: servicii adiacente stocarii, securitate, desktop management, help desk etc. sau anumite echipamente/aplicatii.

Pentru un prospect, mai importanta decat alegerea furnizorului, este definirea cerintelor si a nivelului de multumire fata de starea curenta a serviciilor livrate de propriul Departament IT. O analiza atenta a plusurilor si minusurilor, precum si a impactului pe care acestea le au asupra afacerii este, de asemenea, importanta in cadrul discutiilor cu un potential furnizor si al identificarii nivelului optim de suport.

La initierea unui contract de Managed Services se face un audit al sistemului informatic, atat din punct de vedere al infrastructurii, cat si al cerintelor.

BENEFICIILE MANAGED SERVICES

  • Reducere

    Reducerea costurilor cu administrarea infrastructurii IT.
  • ACCES

    Acces la competente superioare.
  • ASISTENTA

    Asistenta tehnica 24/7.
  • IMBUNATATIRE

    Imbunatatirea serviciilor din cadrul companiei.
TOP